Alla inlägg under oktober 2007

Av Petra - 11 oktober 2007 19:09

Idag har jag suttit hela dagen i kommunstyrelsemöte. Hela förmiddagen gick åt till att presentera halvårsbokslutet. En deprimerande förmiddag med andra ord. Sedan var det meningen att vi skulle komma med förslag till åtgärder. Moderaterna gormade mest och högsljuddast om att ingen annan tog sitt ansvar och lade några förslag ... själva behöver de tydligen inte utmärka sig i den grenen.

Stig Eng hade fullt upp med att sköta fördelningen av ordet och kom inte heller med så mycket konstruktivt. Men det får man förstå, han har väl fullt upp hela dagarna med att åka runt och prata med folk. Inte kan man väl begära att han, som kommunalråd, också ska hjälpa till att föra en politik också? Räcker det inte med att han blev vald?

Som ersättare är jag inte vatten värd, men idag fick jag i alla fall vara med och tycka till eftersom Bobo var sjuk så jag fick hoppa in.

Funderar man på saken så var vi på vänsterkanten mest aktiva. Alla ledamöter hade flera inlägg - även vi tre inhoppade ersättare. Medan borgarna - centerpartisterna - satt tysta. Det var bara Stig Eng, Sven-Åke Eriksson, Ove Wallberg och Håkan Larsson som överhuvudtaget öppnade munnen.

Tjänstemännens framförda förslag låtsades man inte om, utan överlät frågan till arbetsutskottet - fast de nyligen haft uppe frågan. Vad det var de skulle diskutera den här gången som de inte kunde snackat om förra gången, ja, det vet inte jag.

Jag har full förståelse för att politikerna inte vill ha öppna nämndsmöten. Det vore ju slutet. Då skulle plötsligt allmänheten få se och höra vilket barnsligt gnäll det är där inne! Värre än på dagis "Det är min nalle! Ta inte min nalle. Fröken, fröken, Stikkan tog min nalle! Du är dum!"

Av Petra - 9 oktober 2007 20:00

Den här dagen började bra, men slutade sämre.

Skrev in världens längsta inlägg om min dag och att jag inte hinner med allt:

uppdatera hemsidan åt svenskapellets.se

sprutmåla maskiner i fabriken

göra ugnspannkaka i vedspisen

m.m

då telefonen ringer och tränaren vill lämna tillbaka unghästen för att hon inte blivit bättre under sommaren.

Upprörd som jag blir så skriver jag så tangentbordet glöder ....

och glömmer att spara! naturligtvis. Det är så typiskt mig. Här sitter jag och skriver Nobelprismaterial och det bara försvinner. Det hade aldrig hänt på den gamla goda tiden ... nej, ner i papperskorgen och släta ut de gamla arken så är texten tillbaka igen.

Det finns för- och nackdelar med allt.

Visar i alla fall en bild på unghästen.

Någon som är intresserad av att köpa henne? Tror jag ska sälja alla mina hästar. Jag har haft sådan otur med de tre travhästar som jag fött upp:

första hästen blev söndertävlad av tränaren som leasade henne. Det var psyket som inte höll.

Andra hästen såldes till en amatörtränare i Boden. Han hade bra referenser - som jag mitt nöt inte kollade förrän efteråt. Jag har varken hört av honom eller hästen sedan dess. Hästen står som "ägare okänd" i STC:s register.

Tredje hästen var ju den här unghästen som fick en infektion i våras och inte har blivit bra sedan dess.

Säg mig, vad ska jag göra?

v75

Av Petra - 7 oktober 2007 11:54

Var på Bollnästravet igår och jobbade. Inget vidare. Jag förstår mig inte på deras system i toton. Varför ska jag som totokassör måsta iväg till min kassa för att skriva ut en kassa in-bong, som jag sedan ska lämna till centralkassan innan jag får min växlingskassa? Tur att man satt i totohallen. det blir ett jävla rännande om man sitter ute någonstans ...!

Men de som fick in v75:an var nog glada. Tio miljoner tror jag det var för sju rätt. Det skulle inte sitta dumt!

Av Petra - 2 oktober 2007 12:21

Jag satt igår kväll och lyssnade på kommunfullmäktiges möte i nordanstig via webbradion (www.radionordanstig.com) och värre kaos får man väl leta efter. Nej, nu ska jag inte vara elak. Det var faktiskt roligt att lyssna för det handlade - som omväxling - om politik. Ledamöterna debatterade och jag hoppas att det var fler än jag som lyssnade för tidningarnas återgivning är ju 'något' färgad av sin partifärg. Trist, men så är det.

Kul att vänsterpartiets motion fick delvis stöd iaf.

Den nya killen för sverigedemokraterna verkar vara ganska skärpt och kom med några förslag som, om ledamöterna (och ordföranden) hade förstått dem, hade kunnat gå igenom. Tyvärr slarvades förslaget bort i röran av propositioner ... som vanligt verkar det i nordanstig!?

Av Petra - 1 oktober 2007 12:29

Äntligen verkar det som om unghästen är frisk. Hon fick en mystisk virusinfektion i våras. Inga symptom alls förutom att hon flåsade otroligt mycket vid lindrig ansträngning (jo, hon var tränad innan så det var inte dålig kondis). Kort och gott, efter blodanalys som visade att jo, hon hade nog en infektion, så har hon fått gå på bete hela sommaren.

Nya blodprover i höst visade på att värdena var bättre - men inte bra. Tränaren ville dock ta hem henne för att pröva och se hur hon verkade. Hon får nu en månad på sig att visa att hon är frisk.

Annars?

Tja, jag får väl betäcka henne till våren (fördelen med ston), men roligt är det ju inte.

Hjälp mig hålla tummarna! Snälla!

Sök i bloggen

Presentation


Jag bor på landet, men är inte något naturfreak. Med torrdass på gården och vedspis i köket drar jag mitt strå till stacken när det gäller att kyla ner jordklotet.

Boendes på landet har jag inget fast arbete utan arbetar med både det ena och det andra

Besöksstatistik

Kategorier

RSS

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

3 besvarade frågor

Bloggar

Länkar


Skapa flashcards